Ved roret

Veronica Oestreich er ny leder for service og ettermarked i Frydenbø Bil

Skrevet av MATAE | Mar 7, 2025 10:06:18 AM

Matae bistod Frydenbø Bil med å finne ny leder for service og ettermarked. Veronica Oestreich ble den rette matchen.

Veronica kommer til selskapet fra ISS Facility Services Norge, hvor hun har vært regionsdirektør Vest. Hun har solid ledererfaring fra ulike nivåer og gode resultater fra både topp- og bunnlinje. 

Veronica Oestreich sier "Selskapets sterke tradisjoner, omdømme og lokale tilhørighet, gjør at man blir nysgjerrig og interessert. Det som virkelig vekket min interesse etter samtalene med Matae, er hvordan selskapet kombinerer sterke tradisjoner med en fremtidsrettet tilnærming, høy kvalitet og førsteklasses service, samtidig som de legger stor vekt på medarbeidere og teamutvikling. 

Jeg har satt stor pris på den grundige og profesjonelle prosessen som Matae har gjennomført. Fra den første, uformelle praten med Hege til selve prosessen, har jeg følt meg godt ivaretatt. De har vært tydelige, tilgjengelige og flinke til å skape trygghet underveis. Med deres fokus på å forstå både mine behov og Frydenbø Bil sine forventninger, har de lagt grunnlaget for en god dialog og en match som føles helt riktig for meg."

Veronica Oestreich (f.) har tidligere vært regionsdirektør Nord/Vest i Cramo Norge, regionsleder og styremedlem i Onninen AS, og General Manager i Elixia Laksevåg. Som leder er hun opptatt av å sette menneske i fokus, ved å gi støtte og veiledning til egen utvikling, slik at de organisasjonene hun jobber for oppnår de mål og resultater som forventes av teamene. Hun har hatt solid utvikling på medarbeider- og kundeundersøkelser.

"Veronica tilfører oss en kompetanse vi virkelig trenger innenfor service-og produksjonsledelse. Mitt inntrykk er at hun er steingod på å lede gjennom andre og hun kommer til å gjøre oss bedre ved å være omsorgsfull og samtidig handlekraftig." sier Olav Aksnes, CEO i Frydenbø Bil.

Frydenbø Bil er en stor bilforhandler i Vest- og Sør-Norge. De selger både nye og brukte biler, og tilbyr service og verkstedtjenester. I tillegg til salg av biler tilbyr de også tjenester som leasing, bilforsikring og vedlikeholdsavtaler. Frydenbø Bil ble etablert i 1994, men Frydenbø-konsernet har en historie som strekker seg tilbake til 1916.

"I min nye rolle blir det viktig å bygge videre på de erfaringene og den kompetansen jeg har fra ledelse, kundeoppfølging og arbeid med struktur og prosessforbedring. Gjennom karrieren har jeg lært mye om hvordan gode systemer og strukturer kan bidra til å gjøre hverdagen enklere for medarbeidere og samtidig gi kundene en bedre opplevelse. Dette er noe jeg brenner for, og som jeg ser frem til å jobbe med i denne rollen.

Jeg har også erfaring med å jobbe i matriseorganisasjoner, hvor samarbeid på tvers av avdelinger og fagområder er helt avgjørende. Dette har lært meg hvor viktig det er å bygge gode relasjoner og sørge for at alle jobber mot de samme målene. Min bakgrunn fra operativ ledelse og deltakelse i ledergrupper har også gitt meg en god forståelse av hvordan man kan bidra både strategisk og praktisk for å nå selskapets mål." sier Oestreich.

"Matae gjør grundige prosesser og har funnet et bredt spekter av kandidater. Det har vært en god prosess som har gjort at jeg har fått opp øynene for hvor vanskelig det er å finne gode ledere." - Olav Aksnes.

"Jeg er svært takknemlig for tilliten jeg har fått i Frydenbø Bil, og jeg ser virkelig frem til å bidra sammen med Team Frydenbø for å skape resultater og utvikling." - Oestreich.

Matae gratulerer Veronica med sin nye rolle – og Frydenbø Bil med sin nye leder for service og ettermarked.